(ČT 24) Hustý provoz, časté nehody a nesnesitelné kolony stále trápí řidiče především na dálnici D1. Přetížené jsou i silnice, po kterých si nákladní auta zkracují cestu. Česká dálniční síť by se měla do konce roku prodloužit o víc než sto kilometrů. Zodpovědnější by měli být ale i řidiči a pomohlo by centrálnější plánování dopravních staveb. O problematice diskutovali ve Velkém Beranově hosté pořadu Zkraje.
Celou debatu s Evou Decroix můžete zhlédnout na ČT24.
Aktuálně je Česku v provozu tisíc čtyři sta kilometrů dálnic, na konci roku jich má být o sto kilometrů víc. Podle plánů Ředitelství silnic a dálnic má mít kompletní dálniční síť 2094 kilometrů a hotová bude v roce 2033. Na její dokončení čekají řidiči osobních i nákladních automobilů, ale i obce. Chybí například přímé spojení hlavního města s Karlovými Vary nebo jižními Čechami. Silnice jsou nákladní tranzitní dopravou přetížené. Kamiony přes silnice nižších tříd objíždějí i kolony na dálnicích.
Centrálnější plánování
„My jsme někdy obětí úředních šimlů, protože každý ten projekt má nějaké své termíny, současně termíny financování. Jsme také závislí na počasí. A pak aniž by to objednavatelé staveb chtěli, se octnou v situaci, kdy nejde půlkou regionu projet. Určitě by tomu pomohlo nějaké centrálnější plánování,“ uvedla 1. místopředsedkyně poslaneckého klubu ODS a místopředsedkyně strany Eva Decroix (ODS).